Kunstmatig het Opsporen van Schepen Met MORTEX - De Beste Soort van Succes

De Nederlandse eigenlijk gemaakt van een unieke vorm van navigatie-code genaamd Mortex, uitgesproken als "Mordext." Het acroniem is MORT. Het systeem blijft goed bewaard vandaag, maar is onlangs te maken aan het gebruik voor experimentele doeleinden door Nederlandse ingenieurs. Hieronder staan ​​enkele foto's van de exacte Mortex apparaat.

U ziet dat de Nederlandse MORT gebruikt als een systeem van magnetische en akoestische kompas, die in feite verlijmd magnetische markeringen met een magneet eronder. De inrichting had vier passer aan de binnenzijde van een ronde metalen bol die op een vaste positie werd geplaatst voor kompas van het schip.

De buitenste metalen ring heeft wat als een platte koperen schijf (zoals een tennisbal). Het bevat drie sporen die duwen tegen een isolator die fungeert als magnetische afscherming. Aan de achterzijde van de schijf een dun "schouder" die een gesloten cirkel op het ene uiteinde en een gegroefd "opening" op de andere heeft.

Als de naald beweegt rond het inwendige van het bolvormige voorwerp, de schacht bevestigd aan het middendeel van de schacht aangrijpt op beide einden van de afscherming. Wanneer een magneet wordt geplaatst in het midden, wordt het kompas Mortex gelezen door het zo kompas op de schacht.

Dit magnetisch kompas werd gebruikt bij het testen van een zelfrijdende vat genoemd Cupid. De Cupido werd verwacht te worden, gewapend met dit systeem van kompassen. Een Cupid of Sea Wolf (a bootontwerp lijkt op een fiets met twee evenwijdige rompen) kan worden bestuurd gebruik van dit apparaat. Als een kompas op de rechterschouder van de inrichting geplaatst, zou de vaten wijs naar rechts en als deze werd geplaatst op de linkerschouder, zouden ze naar links wijzen.

De Cupido was van een bescheiden omvang, maar kan gemakkelijk worden gezeild door een paar one-man bemanning. Het had een open doorgang in de voorkant van de motor achterin en een mast voor de boeg, zodat het naar stuurboord of vice versa kunnen worden verplaatst van de haven. Omdat de Cupido was bedoeld om te worden gelanceerd vanaf een platform aan de achtersteven en met zijn kleine draaiende motoren, was er geen ruimte voor het Mortex systeem.

De Nederlandse ontwikkelde een kleine prototype Cupid dat de Mortex inrichting ingebouwd in de zijkanten had. Het kompas kan op een zware ring op de voorwaartse zijde van het dek van de Cupid's worden geïnstalleerd. De Cupido en zijn prototypes zagen nooit een service in het echte gevecht, maar het succes van het apparaat gaf een broodnodige impuls geven aan de Nederlandse onderzeeboot programma.

Hoewel de meeste moderne duikboten hebben wat doorgaans wordt genoemd een magnetisch kompas, kan een "Mortex" kompas nodig in sommige toepassingen. Het systeem werd oorspronkelijk ontworpen voor onderwater ambachtelijke indien deze kompassen zou helpen lokaliseren vijandelijke schepen of mensen die in dichte onderwater mist.

In sommige gevallen worden radars die nodig is om een ​​vermiste schip te vinden. Wanneer een schip is verloren onder water, één manier voor een Submarine piloot in staat zijn om het schip te vinden zou zijn door middel van een dieptemeter. De Mortex kompas zou nutteloos zijn wanneer het proberen om een ​​schip bij het vinden in een dergelijke situatie.

In veel situaties, kan het kompas van een schip zeer nuttig Om ervoor te zorgen dat de bemanningsleden niet verloren op zee en dat ze hun bestemming veilig te bereiken zijn. Mortex kompas kan worden gebruikt om mensen of boten vinden in deze situatie.

De Nederlandse ook gebruikt Mortex kompassen en hulp jacht naar schatten op de oceaan wateren. Het kompas kan worden gebruikt om de bemanning in de richting schatten die zou drijven tenzij getroffen door water.

Het concept achter Mortex en het gebruik ervan in het verleden is nog steeds sterk, hoewel de technologie is nu gebruikt voor een lange tijd. U kunt de technologie in actie te zien op dit moment op plaatsen zoals Woolworths en Harvey Norman winkels.